Tehran is the capital of Iran and Tehran Province. With a population of around 9 million in the city and 16 million in the wider metropolitan area,Tehran is the most populous city of Iran, the 2nd-most populous city in Western Asia and the 3rd-largest metropolitan area in the Middle East. It is ranked 29th in the world by the population of its metropolitan area.
Searching over 900 airline + millions of specially discounted fares to find the best deals for you...
Rejsebetingelser
Billetudsteder
E-Tikcet office & Arya Travel ApS- medlem af Rejsegarantifonden (nr. 2453)
BESTILLING
Fly tider
Der kan forekomme mellemlandinger, der ikke er vist i tidstabellen på et
direkte fly. Visse flyselskaber kalder det stadig et direkte fly, selv om der
forekommer en mellemlanding undervejs, på trods af at fly nummeret er det samme
hele vejen. Nonstop-flyafgange derimod er flyafgange, der slet ikke har en
mellemlanding.
De anførte tider i billetten og i rejseplanen er angivet i lokal tid.
Fly planer og rejseplaner er ofte udarbejdet lang tid i forvejen og der kan ske
ændringer - oftest pr. 1. april og 1. oktober, hvor selskaberne ændrer deres
afgangs- og landings tider samt ved overgang til sommertid. Kontroller derfor
altid straks de udleverede eller fremsendte billetter. Afviger disse fra deres
oprindelige bestilling/ bekræftelse og har De ikke tidligere modtaget
meddelelse om sådanne ændringer i fly planen, bør De omgående kontakte
bureauet, således at eventuelle fejl kan opdages straks og inden afrejsedatoen.
Priser
Rejsens pris omfatter - hvor intet andet er anført - flytransport til og fra
rejsemålet, lufthavnsafgifter samt evt. bidrag til Rejsegarantifonden.
Udgifter til pas, visum, vaccinationer, forsikringer og lignende er - med
mindre andet er anført - ikke omfattet af prisen og ansvaret for disse påhviler
den rejsende selv.
I visse lande opkræves der ved ind- og/eller udrejse lokale afgifter. Disse
afgifter skal betales på stedet og kan ikke inkluderes i flybilletten.
Alle priser på websitet angives inkl. lufthavnsafgifter, skat m.m.
PERSONOPLYSNINGER
Navne på flybilletter
De er selv ansvarlig for, at bureauet får det/de korrekte navn/e på Dem selv og
Deres eventuelle medrejsende. Navnene skal være i overensstemmelse med det/de
relevante pas.
Kunstnernavne, kaldenavne etc. må ikke anvendes i flybilletter, idet det kan
føre til afvisning ved check-in til flyet.
Rejsebureauet påtager sig intet ansvar for de følger, ukorrekte oplysninger,
som bureauet ikke har haft mulighed for at have kendskab til, kan medføre.
Check altid straks billetterne, så snart De har modtaget disse.
Leveringsoplysninger
Det er Deres ansvar at oplyse korrekt navn og e-mail-adresse for levering af
rejsedokumenter. Foretager man bestilling fra et firma, er det vigtigt at
firmanavn angives. Rejsebureauet holder sig uden ansvar for rejsedokumenter,
der ikke når frem p.g.a. forkert navn/e-mail-adresse.
BETALING
Betalingsform
Betaling foregår udelukkende via online betaling, hvorfor betaling via bankoverførsel,
check eller giro IKKE er mulig.
LEVERING
Flybilletter / Rejsedokumenter
Når rejsen er betalt fremsendes flybilletter / rejsedokumenter pr. e-mail inden
for 2 hverdage. Det er kundens forpligtelse at kontakte os for assistance
såfremt billetter/ evt. øvrige rejsedokumenter (forsikringspolice, hotel
voucher) ikke er fremkommet på mail indenfor 3 hverdage efter reservationen. I
modsat fald kan rejsebureauet ikke påtage sig ansvar for eventuelle
følgeudgifter heraf.
Ordrebekræftelse / Faktura
Når en flybillet er bestilt og betalt fremsendes ordrebekræftelse/kvittering
inkl. rejseplan pr. e-mail. Ordrebekræftelsen er at sammenligne med en
kvittering man ville få ved køb af vare i en fysisk butik.
Bekræftelsen er ikke gyldig flybillet/rejsedokument.
ÆNDRINGER
Ændring af rejse
De billigste flybilletter på
økonomiklasse er forbundet med meget strenge restriktioner. Oftest er det ikke
muligt at ændre noget som helst, når flybilletten er reserveret/ købt. Dette
gælder alle former for ændringer: Navneændring, dato- og ruteændring m.m. I
enkelte tilfælde kan det dog lade sig gøre at ændre mod at betale et gebyr til
flyselskabet i henhold til disses regler. Et sådant gebyr vil altid blive
tillagt gebyr fra rejsebureauet, da disse ændringer er både tids- og
ressourcekrævende.
Fortrydelsesret
Ifølge e-handelsloven er der normalt 14-dages fortrydelsesret ved handel
via Internettet. Dette gælder dog ikke for indkvartering og transport jfr.
Forbrugeraftaleloven § 9, stk. 2 og § 17, stk. 2. Det anbefales derfor at den
rejsende hurtigst muligt tager kontakt til rejsebureauet, såfremt det måtte
blive nødvendigt at annullere en booket rejse.
Gøres dette senest indenfor den første hverdag efter bestillingen er gennemført
vil der være en god chance for at bookingen kan ændres eller annulleres helt
eller delvist. Bemærk, at der altid vil være et gebyr forbundet med dette (min.
300,-pr. person). Det er af stor betydning at al henvendelse vedr.
ændringer/annulleringer sker hurtigst muligt og senest 1 hverdag efter
bestilling er foretaget. I modsat fald er det som oftest helt umuligt for
rejsebureauet at hjælpe dig., fordi luftfartsselskaberne har meget restriktive
regler for de meget billige billetter.
Se også under punktet "Afbestilling af rejse"
Afbestilling af rejse
Ønsker man at annullere en rejse, efter at betaling har fundet sted, skal dette
meddeles telefonisk. pr. brev, telefax eller pr. e-mail til rejsebureauet, med
angivelse af reservationsnummer (reservationsnummeret står i øverste venstre
hjørne på ordrebekræftelsen/kvitteringen). Herefter skal flybilletten
returneres til rejsebureauet.
Bemærk at rejsebureauet ikke endeligt kan annullere rejser uden skriftlig
bekræftelse / e-mail vedr. dette.
Der er en mængde restriktioner forbundet med såvel lavpris selskabernes som
ruteflyselskabernes billetter og oftest er der intet at refundere, når først
flybilletten er købt. Dette kan dog variere afhængig af billettype, og
flyselskabets regler. Ønsker man oplyst om billetten kan ændres eller
refunderes, kan der gøres opmærksom på dette ved at rette telefonisk
henvendelse til rejsebureauet inden reservation/køb foretages.
Man skal som hovedregel benytte sin udrejse. De fleste flyselskaber annullerer
automatisk hjemrejsen, hvis udrejsen ikke benyttes. Man kan godt rejse ud på en
billet og undlade at benytte hjemrejsen. Kontakt flyselskabet for yderligere
information.
De fleste skatter (lufthavnsafgifter) kan dog refunderes. Disse refunderes
altid uanset afbestillingsårsag på en ubenyttet flybillet, såfremt rejsebureauet
gøres skriftligt opmærksom på afbestillingen. Rejsebureauets rimelige gebyr
herfor fratrækkes (min. 500.- pr. billet).
Bemærk, at der ved enhver refusion / tilbagebetaling tages højde for
betalingsmåde (korttype). Det betyder, at der ved visse udenlandske korttyper
kan gå op til 5 uger før penge kan overføres retur. Evt. kreditkort gebyr
refunderes aldrig.
Visa / Dankort er i den forbindelse den korttype, der vil sikre hurtigst
refusion ligesom der på Dankort og Visa/Dankort ikke er kreditkortgebyr.
Det er altid ved køb af rejse en god ide at tegne en separat
afbestillingsforsikring.
Ved enhver online reservation er dette endnu mere anbefalelsesværdigt, da
luftfartselskabernes regler er meget strenge for de meget billige billetter, de
udbyder til salg gennem internetbureauerne.
(tilkøb af afbestillingsforsikring: se i Prisoversigt ved booking).
Bemærk at ingen afbestilling eller ændring af rejse er registreret/gennemført
før man har modtaget besked (mail, telefon eller brev fra rejsebureauet) som
bekræfter dette.
Afbestilling af hotel reservation
Såfremt afbestillingen sker senest 14 dage før ankomst til hotellet, kan
rejsebureauet annullere bestillingen mod det rimelige gebyr af kr. 500,- pr.
hotel reservation.
Ved annullering indenfor 14 dage før ankomst til hotellet, vil der oftest ikke
være mulighed for refundering.
Rejsebureauet vil dog i hvert tilfælde kontakte hoteludbyderen og undersøge,
hvorvidt der er mulighed for refundering.
Annullering af hotel reservationer skal altid foregå skriftligt til
rejsebureauet.
REJSEN
Pas og visum
Det er den rejsendes ansvar at undersøge om der kræves visum til destinationen.
Flyves via et andet land før den endelige destination, er det ligeledes den
rejsendes ansvar at undersøge eventuelt krav om transitvisum.
Gældende regler kan findes på Udenrigsministeriets hjemmeside: www.um.dk. Ved
oversøiske rejsemål skal pas ofte være gyldigt minimum 6 mdr. efter ankomst til
destinationen.
Pasregler til USA efter 25. oktober 2004
Ved rejser til USA efter 25. oktober 2004 skal samtlige rejsende - således også
børn/spædbørn - være i besiddelse af eget maskinlæsbart pas. Børn kan således
ikke længere være indskrevet i forældrenes pas, medmindre der ansøges om visum.
Et dansk maskinlæsbart pas er den type, der er udstedt efter 1997 og har
plastlaminering på siden med de personlige data.
Fra januar 2009 er der kommet nye indrejseregler for alle rejsende til USA. Det
betyder, at man skal forhåndsregistrere sig senest 72 timer før indrejse i USA
på flg. hjemmeside: https://esta.cbp.dhs.gov - Det er kundens ansvar at sørge
for denne registrering samt oplyse flyselskabet informationer angående Secure
Flight kravene. Rejsebureauet har ikke yderligere ansvar end at gøre opmærksom
på kravet.
Pakkerejser
E Ticketoffice.dk er - medlem nr. 2543. Dette betyder, at du som kunde er
sikret, hvis du køber en pakkerejse på vores hjemmeside. Definitionen på en
pakkerejse er et køb af mindst to ydelser hos samme udbyder. Det kan for
eksempel være en fly reservation og et hotelophold. Ydelserne behøver ikke være
købt på samme tid men skal være købt hos samme udbyder.
Medicin
Euforiserende (narkotiske) stoffer er i stort set alle lande - også i Danmark -
undergivet regler om kontrol. Det betyder, at De ikke frit må indføre eller
besidde lægemidler, hvori sådanne stoffer indgår. Når De rejser til et andet
land, har De selv ansvaret for at undersøge, hvilke lægemidler med
euforiserende stoffer, De frit kan medbringe.
De vil fortsat frit kunne rejse med normale lægemidler til eget brug, f.eks.
hovedpinepiller, gigtmedicin mv. uden euforiserende stoffer. Hvis De er i
tvivl, kan De altid tale med Deres apotek eller Deres læge, der kan oplyse, om
Deres medicin indeholder euforiserende stoffer, men ikke om et bestemt land vil
kræve medicinattest. Hvis De tager medicin med euforiserende stoffer og skal ud
at rejse, bør De sikre dig bedst muligt ved at få en attest. De skulle jo nødig
risikere at få frataget nødvendig medicin.
Attesten fås på apoteket (gratis) og indeholder alle nødvendige oplysninger. De
skal have en attest for hvert lægemiddel med euforiserende stoffer, som de skal
have med på rejse. Den gælder for rejsens længde - dog i højst 30 dage. De skal
huske at medbringe Deres pas for at få en attest. De skal medbringe den
originale attest på rejsen.
Yderligere information kan findes på Sundhedsministeriets hjemmeside
www.sum.dk.
Vaccination
Det er Deres eget ansvar at kontrollere om vaccination anbefales eller er
obligatorisk ved indrejse til et andet land. Oplysninger kan fås hos egen læge
eller findes på Statens Seruminstituts hjemmeside http://www.vaccination.dk.
Forsikringer
Til alle lande udenfor Europa (følgende er omfattet af Europa: Albanien,
Algeriet, Andorra, Azorerne, Belgien, Bosnien- Herzegovina, Bulgarien, Cypern,
Ægypten, Estland, Finland, Frankrig, Færøerne, Gibraltar, Grækenland, Grønland,
Holland, Hviderusland, Irland, Island, Israel, Italien, Jordan, Jugoslavien
(Serbien og Montenegro), Kanariske Øer, Kroatien, Letland, Libanon, Libyen,
Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Madeira, Makedonien, Malta, Marokko,
Moldova, Monaco, Norge, Palæstina, Polen, Portugal, Rumænien, Rusland (indtil
Ural), San Marino, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien,
Sverige, Syrien, Tjekkiet, Tunesien, Tyrkiet, Tyskland, Ukraine, Ungarn,
Vatikanstaten og Østrig), hvor De ikke er dækket af det gule sygesikringskort,
bør De sikre Dem, at der er tegnet en rejseforsikring, der dækker omkostninger
ved behandling af sygdom, hjemtransport og tab eller beskadigelse af bagage.
Ved ferierejser i Europa (dvs. EU og EØS-lande) i under en måned, er
sygdomsbehandling dækket af den offentlige rejsesygesikring. Imidlertid er
hjemtransport ikke længere dækket. Ønskes dækning for hjemtransport, skal der
derfor købes en rejseforsikring.
Ved rejser i Europa af længere varighed end en måned, dækker den offentlige
rejsesygesikring kun den første måned. Det er derfor afgørende at tegne en
rejseforsikring.
Skal De arbejde eller studere i Europa, dækker den offentlige rejsesygesikring
slet ikke. Dette gælder også, selvom arbejdet eller studiet blot indgår som en
del af en ferierejse.
Det kan være utrolig dyrt at blive syg i udlandet, hvis man ikke har en
rejseforsikring, der dækker sygdoms- og eventuelle hjemtransportomkostninger.
En forsikring bør også indeholde en vis dækning for ansvar, idet rejsende ved
almindelige uheld i udlandet kan være udsat for endog meget store krav for
person- og tingskade.
Undersøg derfor altid Deres forsikringsforhold nøje før afrejsen.
NB! De kan checke forsikringsprodukter og priser i Prisoversigten på Step 3 i
bestillingsprocessen.
Konkurssikring
Pr. 1 januar 2010 trådte den reviderede Rejsegarantifondslov i kraft. Den nye
lov indebærer, at sælgeren af en flybillet fra denne dato skal tilbyde
ferierejsende, at de kan købe en konkurssikring i tillæg til deres køb af
flybilletter.*(kilde: http://www.travelassoc.dk)
Det er nu muligt at tilkøbe sig en konkursforsikring som dækker i tilfælde af
at flyselskabet går konkurs. Denne skal købes hvis man kun har købt en
flybillet og ønsker at dække denne hos rejsegarantifonden.
Forsikringen skal bestilles ved henvendelse til Aryatravel.dk på mail eller
telefon. Forsikringen koster 40 kr. (heraf er 20 kr. til rejsegarantifonden og
20 kr. går til administrationsomkostninger hos rejsebureauet.)
Check-in tid
Check-in tiderne i Europa har normalt været 1 time før flyafgang. Ved
oversøiske destinationer er check-in tiderne gennemgående noget længere. På
grund af øgede sikkerhedscheck i alle lufthavne i verden, kan disse tider nu
være væsentligt længere end tidligere. Det er op til de enkelte lufthavne og/
eller flyselskaber at bestemme check-in tid. Rejsebureauet anbefaler altid
minimum 2 timer før, ved alle internationale flyvninger.
Vær altid i lufthavnen i god tid, så De ikke kommer for sent til flyet. Der er ofte
lange køer, både ved check-in pultene og ved efterfølgende
sikkerhedskontroller. I Deres rejseplan oplyser bureauet de ved rejseplanens
udfærdigelse kendte regler herfor. Disse kan ændres med kort varsel af
luftfartsmyndighederne eller lufthavnsadministrationen. Det anbefales derfor
altid allerede ved ankomst til en bestemmelseslufthavn eller senest ved
genbekræftelse at forhøre sig om afgangsterminalen og de aktuelle check-in
tider, så der kan tages højde herfor til hjemrejsen.
ANSVAR / REKLAMATIONER
Deres pligter og ansvar
Ved modtagelse af rejsedokumenter skal De sikre Dem, at de nødvendige
flybilletter/rejsedokumenter samt rejseplan er indeholdt, og stemmer overens
med det bestilte. Hvis ikke, skal De omgående efter modtagelse tage kontakt til
rejsebureauet med henblik på at afhjælpe evt. fejl eller mangler i fremsendte.
De er forpligtet til at følge de anvisninger for rejsens gennemførelse, som
rejsebureauet samt flyselskab m.fl. fastsætter. De skal respektere de
ordensbestemmelser, som fastsættes med hensyn til transporten til og fra
bestemmelsesstedet samt for ophold på hoteller m.v. Grove eller gentagne
overtrædelser heraf kan medføre bortvisning fra rejseselskab og/eller hotel,
således at videre ophold og hjemrejse må foretages på Deres egen foranledning
og for egen regning. De skal kunne tage vare på Dem selv eller rejse med en,
som kan hjælpe med personlig assistance, hvis det er påkrævet.
De er erstatningsansvarlig i overensstemmelse med almindelige erstatningsregler
for skader, De forvolder på ejendele, som tilhører medrejsende, rejsebureauet,
luftfartsselskab m.v.
De er ansvarlig for at have gyldigt pas, visum og eventuelle vaccinationer.
Rejsebureauet kan ikke stilles til ansvar for omkostninger, som undladelse
heraf måtte medføre for Dem. De skal selv afholde alle evt. udgifter, som
skyldes mangler i ovennævnte formaliteter, eksempelvis hjemtransport som følge
af manglende pas.
Møder De ikke rettidigt ved udrejse/hjemrejse, mister De retten til denne og må
selv foretage transport for egen regning. Rejsebureauet er uden ansvar for
rejsende, som ikke foretager rettidigt check-in.
De er ligeledes ansvarlig for at genbekræfte Deres fly reservation senest 72
timer før hjemrejse (kun ved rejser udenfor Europa). Dette skal ske ved
henvendelse direkte henvendelse til pågældende luftfartsselskab. Undladelse af
at genbekræfte betyder, at de pågældende ruteselskaber har ret til at disponere
over de reserverede pladser til anden side.
De kan i sådanne tilfælde ikke gøre krav gældende imod hverken rejsebureauet
eller luftfartsselskab.
Rejsebureauets pligter og ansvar
Rejsebureauet er forpligtiget til at levere informationer og rejsedokumenter
som gør det muligt at gennemføre rejsen i overensstemmelse med rejseaftalen.
Dog tages der forbehold for evt. trykfejl samt indlysende tastefejl, f.eks.
hvis der er 3 rejsende mens der kun opkræves for 1 rejsende, at der er opgivet
en pris på et produkt, men det er ved sammentælling ikke kommet med osv.
Rejsebureauet kan ændre rejseoplysningerne inden rejseaftalen indgås, såfremt
kunden inden aftalens indgåelse tydeligt informeres om ændringerne.
Rejsebureauet har ret og pligt til at søge en påberåbt mangel afhjulpet
hurtigst muligt, med mindre dette vil påføre os uforholdsmæssige omkostninger
eller væsentlig ulempe. Kan afhjælpning ikke kræves, jvf. ovenfor, eller
afhjælper rejsebureauet ikke manglen inden rimelig tid, har De krav på
forholdsmæssigt afslag i rejsens pris.
Tilbyder rejsebureauet at afhjælpe en mangel, kan De ikke kræve forholdsmæssigt
afslag eller hæve aftalen, såfremt afhjælpningen sker inden rimelig tid og uden
omkostninger eller væsentlig ulempe.
Rejsebureauet er ikke ansvarlig, såfremt aflysningen eller den manglende
opfyldelse skyldes udefra kommende omstændigheder, som rejsebureauet, eller
nogen i rejsebureauet er ansvarlig for, ikke med passende omhyggelighed kunne
have forudset ved aftalens indgåelse eller have undgået eller afbødet (force
majeure).
Erstatning for personskade og for skade på bagage er begrænset i
overensstemmelse med reglerne i internationale konventioner.
Rejsebureauet kan ikke gøres ansvarlig for tab og gener, som skyldes afvigelser
i forhold til de oplyste ankomsttider (forsinkelser).
Rejsebureauet optræder alene som agent for det/de involverede hotelreservationssystemer,
som kan bookes online. Evt. mangler og klager bedes rettet direkte til hotellet
eller det pågældende hotelreservationssystem på stedet.
Hvis der ikke reklameres på stedet, fortabes retten til senere at gøre
mangelskrav gældende jvf. Lov om pakkerejser § 26.
Rejsebureauet optræder ligeledes alene som agent for det/de i
rejsen/transporten involverede luftfartselskaber, der alene er ansvarlige for
gennemførelse af transportaftalen. Vi gør desuden opmærksom på, at har De købt
en transportydelse af ”ikke sammenhængende” flybilletter (forskellige selskaber
en eller alle strækninger) for at opnå besparelse i forhold til køb af en
transportydelse med ”sammenhængende flybilletter” (hele rejsen/alle strækninger
foregår med samme selskab) medfører dette at rejsebureauet ikke kan gøres
ansvarlig for eventuelle problemer med videretransporter ved benyttelse af de
ikke sammenhængende billetsæt.
Definitioner: Ikke sammenhængende billetter henviser til at man ikke flyver med
det samme luftfartselskab og dennes samarbejdspartnere på hele rejsen.
Problematikken og ansvarsbegrænsningen opstår som oftest hvor man f.eks.
bestiller en billet eller flere flybilletter, hvori der både indgår et
lavprisselskab (RyanAir, Easy jet osv.) og I samme rejse booker et ruteflyselskab
(SAS, KLM, Air France Lufthansa osv.) Der er tale om en betydelig begrænsning i
rejsebureauets og flyselskabernes ansvar, når man vælger at købe og benytte de
ikke sammenhængende billetter, hvorfor vi anbefaler at kontakte os for at få
rådgivning vedr. dette, hvis De er i tvivl.
I lyset af denne problemstilling, som er stadig mere udbredt i takt med
dereguleringen af flyrejsemarkedet har Gouda rejseforsikring inkluderet
d